Kezdőlap » Menedzsment, üzlet » A business nagykönyve - Minden, amit tudni érdemes
Mitől kezd szárnyalni egy cég? Mi kell egy sikeres startuphoz? Mitől válik naggyá egy üzleti vezető? Mi volt a titka Sheryl Sandbergnek, a Facebook vezérigazgatójának, Warren Buffett amerikai befektetőnek és Steve Jobsnak, az Apple vezérigazgatójának? Mire jó a kritikusút-elemzés és a marketingmix? Miképp csökkenthetők a veszteségek? Hogyan hasznosítható a big data?
A business nagykönyve a híres üzletemberek tanulságos történeteitől kezdve a legkiválóbb menedzsmentguruk elméleti és gyakorlati megoldásain át a legújabb kihívások elemzéséig, rengeteg gondolatébresztő modellt, példát és ötletet tartalmaz.
Inspiráló kötet mindazoknak, akik most indítják vagy fejlesztik cégüket, de azoknak is, akik a globális gazdaság összefüggéseinek áttekintésére vágynak, és szeretnék megérteni, mitől és miként működik az üzleti világ.
|
Tartalom: |
Előszó
KEZDJ KICSIBEN, GONDOLKODJ NAGYBAN! - AZ ÜZLET ELINDÍTÁSA ÉS NÖVEKEDÉSE
Ha meg tudod álmodni, meg is tudod tenni Mi szükséges a sikeres startuphoz? Van egy rés a piacon, de van-e piac a résben? Jövedelmező piaci rés felkutatása Minden fontosat megtudhatsz a versenytársaidról, ha átvizsgálod a kukáikat A verseny tanulmányozása Az üzlet titka: olyasmit tudni, amit más nem tud Kitűnni a piacon Légy első, vagy légy jobb! A versenyelőny megszerzése Kockáztass, de okosan! Kockázatkezelés Minél keményebben küzdesz, annál szerencsésebb leszel A szerencse az erőfeszítés jutalma Tágítsd ki a jövőképed és tartsd stabilan a céget, miközben haladsz előre! Tedd meg a második lépést! A sikerhez idő kell Milyen gyorsan növekedhet egy cég? Egy igazi vezető szárnyakat ad alkalmazottainak Vállalkozóból vezető A szokás hatalma könnyű bilincs, amelyet később nehéz széttörni Az üzletmenet folyamatos fejlesztése A vállalat élő, változó organizmus Megújulás és alkalmazkodás Folyamatos növekedés és fejlődés nélkül a sikernek nincs értelme Greiner-görbe Ha hiszel valamiben, dolgozz akár éjszaka és a hétvégeken is – élvezni fogod! A súlytalan startupok
LELKESÍTSD A CSAPATOD! - VEZETÉS ÉS EMBERI ERŐFORRÁSOK
A menedzserek jól csinálják a dolgokat, a vezetők pedig jó dolgokat csinálnak A jó vezetés Senki sem olyan okos egyedül, mint másokkal együtt A csapatok értéke Legyen az innováció átható és folyamatos! Hasson mindenhol mindenkire! Kreativitás és találékonyság A véleménykülönbség ízt és pezsgést ad, erősíti a minőséget Óvakodj a bólogató Jánosoktól! A nagy vezetők és menedzserek nem az égből pottyannak közénk A menedzsment istenei Egy vezető akkor hiteles, ha hajlandó bepiszkítani a kezét Eredményes vezetés Átlagos emberek átlagon felüli teljesítményre képesek csapatban Csapatszervezés és tehetségmenedzsment A jó vezetők hagyják, hogy a tehetségek kibontakozhassanak Hozd ki a legtöbbet magadból! Az előre nem visz mindig előbbre Lépj ki a dobozból! Minél motiváltabb valaki, annál többre képes Ösztönöz-e a pénz? Légy katalizátor, a változás motorja! Forradalmi változás A felső vezetőket sújtó legsúlyosabb betegség az egoizmus Önhittség és végzet A szervezeti siker vagy kudarc lényeges meghatározója a kultúra Szervezeti kultúra Az eredményes üzleti vezetők közös tulajdonsága a magas EQ Az érzelmi intelligencia fejlesztése A menedzsment a művészet, a tudomány és a szaktudás ötvözete Mintzberg-féle vezetői szerepek A teve egy bizottság által tervezett ló Kerüld a csoportgondolkodást! Az önállóan gondolkodók együttműködésének művészete A sokféleség értéke
FORGASD A PÉNZT! - A PÉNZÜGYEK MENEDZSELÉSE
Ne keveredj csalárd üzelmekbe! A szabályok betartása Egy vállalatvezető ne legyen kapzsi! A profit elsőbbsége a juttatásokkal szemben Ha a vagyont ott fekteted be, ahol jövedelmet hoz, duplán kapod vissza Befektetés és osztalék Rövid időre kölcsönvenni, hosszú időre kölcsönadni Pénzügyi spekulációk Részvényeseid érdekeit sajátodként tartsd szem előtt! Elszámoltathatóság és irányítás Hozd ki a legjobb minőséget a legalacsonyabb áron, és fizesd a lehető legmagasabb béreket! Alkalmazottaid a vásárlóid is Hasznosítsd mások pénzét! Ki viseli a kockázatot? Ússz az árral szemben! Menj a másik irányba! Kerüld a konvenciókat! Járd a saját utad! Az adósság a szegénység legrosszabb fajtája Tőkeáttétel és túlzott kockázat A készpénz a király Profit kontra cash flow Csak akkor látszik, ki úszik meztelenül, amikor eljön az apály Mérlegen kívüli kockázatok A tőkearányos nyereséggel nem árt vigyázni! A ROE maximalizálása Kinek a kockázatát növelik a magántőkebefektetések? A magántőke-befektetési modell Költségelszámolás a felhasznált források alapján A tevékenységalapú költségelszámolás
LEGYEN JÖVŐKÉPED! - STRATÉGIA ÉS MŰKÖDÉS
Minden kudarc egy újabb lehetőség Tanulj a hibákból! Ha megkérdeztem volna az embereket, mit akarnak, azt mondták volna: gyorsabb lovakat Piacvezetés A legfontosabb, hogy mindig a legfontosabb dolog legyen a legfontosabb Az alaptevékenység védelme Nincs szükség nagy cégre, csak egy számítógépre és egy részmunkaidős alkalmazottra A kicsi szép Ne szorulj be középre! Porter-féle alapstratégiák A stratégia lényege, hogy tudd, mit ne csinálj! Jó és rossz stratégia A szinergia és más hazugságok Miért okoznak csalódást a felvásárlások? A kínai „válság” szó két karakterből áll: „veszély” és „lehetőség” Válságkezelés Nem fejlődhetsz hosszú távon, ha felkopik az állad rövid távon A hosszú kontra rövid távú szemlélet egyensúlyba hozása Piaci vonzerő, üzleti vonzerő GE–McKinsey-mátrix Csak a paranoidok maradnak fenn Az önelégültség elkerülése A kiválóság eléréséhez aknázd ki az emberek tanulási képességét! Tanuló szervezet Az üzlet jövője: többféléből kevesebbet eladni A hosszú farok Légy optimista, de gondolj a váratlanra is! Vészhelyzeti intézkedési terv készítése A terv semmi, a tervezés minden Forgatókönyv-tervezés A legerősebb versenytényezők határozzák meg egy ágazat nyereségességét Porter-féle öttényezős modell Ha nincs versenyelőnyöd, ne versenyezz! Az értéklánc Ha nem tudod, hol vagy, a térkép sem segít Képességérettség-modell A káosz zavarral jár, de teret ad a kreativitásnak és a fejlődésnek Úrrá lenni a káoszon Mindig csak jó dolgokat tégy! Morál az üzletben A feddhetetlenség apró botlásokat sem enged meg Összejátszás Ahol sokkal könnyebb jó dolgokat csinálni, mint rosszat Az etikus kultúra létrehozása
ÖSSZPONTOSÍTS A FELHASZNÁLÓKRA! - MARKETINGMENEDZSMENT
A marketing sokkal fontosabb annál, hogy a marketingesekre bízzuk Marketingmodellek Ismerd annyira a fogyasztót, hogy terméked megfelelő legyen, és eladja önmagát! Piacismeret Figyelem, érdeklődés, vágy, tett Az AIDA-modell Marketing-rövidlátás Fókuszálj a jövő piacára! A fejőstehenek tartják életben az üzletet Termékportfólió Kockázatos eltávolodni az alaptevékenységtől, a diverzifikáció pedig megduplázza a veszélyeket Az Ansoff-mátrix Ha más vagy, könnyebben észrevesznek Márkateremtés Csak egy főnök van: a fogyasztó Tégy meg mindent, hogy imádjanak a vevőid! Kirakatpolitika zöldre festve Színlelt környezettudatosság Ne csak a profitot tartsd szem előtt! Az etikus viselkedés vonzereje Mindenki szeret ajándékot kapni Promóciók és ösztönzők Ha megy az üzlet, az ember szívesen költ reklámra – ha nem megy, akkor muszáj Miért kell reklámozni? Légy minél szellemesebb! Hogyan kell hírverést kelteni? Az e-kereskedelem mobilkereskedelemmé válik M-kereskedelem A jövőt megjósolni olyan, mint sötétben, visszapillantó tükörből vezetni Előrejelzés Termék, hely, ár, reklám A marketingmix
DOBD PIACRA! - A TERMELÉS ÉS MINDAZ, AMI UTÁNA JÖN
Azt nézd, milyen sokat, ne pedig azt, milyen keveset adhatsz! A fogyasztói elégedettség maximalizálása A költségeket nem kalkulálni, hanem csökkenteni kell Lean termelés Ha nem elég nagy a torta, készíts nagyobbat! A kereslet kielégítése Iktasd ki a fölösleges lépéseket! A folyamatok egyszerűsítése A veszteségcsökkentés igazi aranybánya lehet Juran termelési ideálja A gépeknek, a létesítményeknek és az embereknek együtt kell értéket teremteniük Kaizen A tanulás és az innováció elválaszthatatlan egymástól Ötletek alkalmazása és tesztelése A legelégedetlenebb vevőktől lehet a legtöbbet tanulni Visszajelzés és innováció A technológia a változások motorja A megfelelő információs technológia Big data nélkül olyan, mint vakon és süketen állni egy autópálya közepén A big data hasznosítása A termék magáért beszél A minőség eladja magát Mindig egy kicsivel jobbat, kicsivel hamarabb Tervezett elavulás Az idő pénz Időalapú menedzsment Egy projekt kritikus út meghatározása nélkül olyan, mint egy hajó kormánylapát nélkül Kritikusút-elemzés A legjobbat a legjobbaktól Benchmarking
FÜGGELÉK
Pályatársak Fogalomtár Köszönetnyilvánítás Név- és tárgymutató Jegyzetek a magyar kiadáshoz Magyarul megjelent művek |