Kezdőlap » Menedzsment, üzlet » Prof. Maciej Kisilowski, Dr. Izabela Kisilowska: Administratégia
Mit érhetnek el a stratégia alapján cselekvő, proaktív menedzserek a közszférában?
Hogyan alkalmazhatóak a versenyszféra szervezeteiben bevált menedzsmentmódszerek egy városi önkormányzatnál?
Miért kell figyelembe vennünk az ügyfél-elégedettség szempontját a közigazgatásban?
A jól működő közigazgatási intézmények egy ország gazdasági fejlődésének motorjai – ügyfélbarát és kiszámítható környezetet teremtenek az állampolgároknak és intézményeknek az ügyintézéshez, a vállalkozásoknak pedig a tervezhető, versenyképes működéshez. Régiónk országaiban azonban a rendszerváltás után elmaradt az ideális közeg megteremtéséhez szükséges átalakulás. Ehhez a reformhoz pedig elsősorban ambiciózus, kreatív és tehetséges menedzserek és vezetők kellenek, akik átgondolt stratégia mentén irányítják részlegüket vagy hivatalukat. Az Administsratégia módszere ehhez kínál átfogó segítséget. Alaptétele, hogy a sikeres hivatalban sikeres policy wonkok, azaz fanatikus közigazgatási szakértők dolgoznak, és gyakorlatiasan, lépésenként bemutatja, hogyan alkalmazzuk hatékonyan a magánszférában már kipróbált menedzsmenttechnikákat személyes és szakmai fejlődésünk érdekében.
"Az administratégia kicsit olyan, mint felfelé futni a lefelé haladó mozgólépcsőn. Figyelnünk kell, hogy el ne botoljunk, de a megoldás az, hogy nem állunk meg."
|
Tartalom: |
Előszó a magyar kiadáshoz Előszó
Bevezetés: SIKER ÉS STRATÉGIA Kinek a stratégiája? Egyéni karrierstratégia A három sikermodell A (tudásintenzív) hivatal stratégiája Az ország stratégiája Administratégia első látásra Az administratégia és a többi trend (avagy: mit feleljünk Wolfgangnak?)
Első rész: A KÖZÖSSÉGI HASZON
Áttekintés: A PRIORITÁSOK FELÁLLÍTÁSA
Első fejezet: A JÓ MEGOLDÁSOK A bennünk rejlő fanatikus szakértő Van probléma? Van értelme az állami beavatkozásnak? Ideje stratégiai döntéseket hozni! A megoldások nyomában Az intuíció fontosabb, mint a választott módszer A megfelelő irányelvek és a személyes siker A megfelelő irányelvek és a három karriermodell
Második fejezet: A POLITIKAI TÁMOGATOTTSÁG A politika realisztikus nézőpontból A három P: a politikai siker driverei A pártfogók és szükségleteik Progresszió és lendület Partnerek és koalíciók A politikai támogatottság és a személyes siker A politikai támogatottság és a három karriermodell
Harmadik fejezet: AZ ÜGYFÉL-ELÉGEDETTSÉG Miért van szükségünk ügyfelekre? Szembesüljünk a valósággal! Az ügyfélhaditerv Tevékenységünk Ügyfeleink és fejlődésünk Dinamikus ügyfélmenedzsment Az ügyfél-elégedettség és a személyes siker Az ügyfél-elégedettség és a három karriermodell
Összegzés: A PRIORITÁSOK FELÁLLÍTÁSA A GYAKORLATBAN
Második rész: A STRATÉGIA ÉRVÉNYESÍTÉSE A KÖZIGAZGATÁSBAN
Áttekintés: A STRATÉGIA MENTÉN FINOMHANGOLT HIVATAL
Negyedik fejezet: A MUNKATÁRSAK Előttünk a (tényleg) nehéz feladat 1. lépés: Hozzuk összhangba csapatunkat és stratégiánkat! 2. lépés: Legyünk nyitottak toborzási kérdésekben! 3. lépés: Egyszerűsítsük a struktúrát! 4. lépés: Vezessük be a csoport- és projektmunkát! 5. lépés: Támogassuk az intenzív munkát! 6. lépés: Állítsuk a fizikai infrastruktúrát a dolgozók szolgálatába! 7. lépés: Motiváljunk aktívan! 8. lépés: Alkalmazzuk a 360 fokos visszajelzést! 9. lépés: Alkalmazzuk a „stratégiai felhatalmazást”! 10. lépés: Priorizáljuk az alkalmazottakat! Csapatunk és személyes sikerünk egymáshoz hangolása
Ötödik fejezet: A TUDÁS-INFRASTRUKTÚRA Dekoráció helyett stratégiai alapozás 1. lépés: Határozzuk meg, milyen tudásra van szükségünk! 2. lépés: Győzzük le a tanulástól való félelmet! 3. lépés: Találjuk meg az arany középutat az adminisztratív hálózatok kiépítése során! 4. lépés: Fektessünk be a tudásmegosztás eszközeibe! 5. lépés: Támogassuk az implicit tudás megosztását! 6. lépés: Mérlegeljük a hálózati integráció előnyeit és hátrányait! 7. lépés: Legyenek a programozók az új katalizátorok! 8. lépés: Helyezzük a közbeszerzési szakértőket a jogászok elé! 9. lépés: Osszuk a szakértőket „bővítő” és „megerősítő” kategóriákra! 10. lépés: Kezeljük kiemelten a hírnév és a márka szerepét! Tudás-infrastruktúránk és személyes sikerünk egymáshoz hangolása
Hatodik fejezet: A MŰVELETEK Vessünk véget a vezetői neurózisnak! 1. lépés: Tüntessük el a „szökőkutakat”! 2. lépés: Rangsoroljuk a működési fejlesztéseket! 3. lépés: Motiváljunk „fizetéscsökkentéssel”! 4. lépés: Alkalmazzuk a folyamatos fejlesztés filozófiáját! 5. lépés: Valósítsuk meg a projekteket idő- és költségkereten belül! 6. lépés: Egyszerűsítsünk! 7. lépés: Mérlegeljük a versenyszerű működés előnyeit és hátrányait! 8. lépés: Ne uniformizáljunk! 9. lépés: Tegyük hatékonyabbá a beszerzéseket! 10. lépés: Ne kössünk rossz kompromisszumot! Műveleteink és személyes sikerünk egymáshoz hangolása
Összegzés: A HIVATALI FINOMHANGOLÁS MÉRÉSE
Zárógondolatok: MOST RAJTUNK A SOR! Merev hivatalnok helyett inspiratív karmester A személyes finomhangolás Érdeklődés az emberek, a csapatunk tagjai és a szövetségesek iránt Szorgalom és vezetői példamutatás A nem anyagi ösztönzők és az életmód A kíváncsiság Változtassuk meg Magyarországot, érjünk el sikereket, és éljünk kiteljesedett életet!
Köszönetnyilvánítás Jegyzetek Név- és tárgymutató |