Kezdőlap » Önfejlesztő könyvek » Seth Godin: Ikarosz tévedése - Meddig szárnyalhatunk?
Miért nem merünk szárnyalni?
Miért félünk álmaink megvalósításától?
Miért gondoljuk, hogy az alkotás csak a művészeknek való?
Seth Godin eddigi legkritikusabb könyvében szenvedélyesen fejti ki, hogyan adtuk el magunkat az ipari társadalom elvárásainak, és dőltünk be az Ikarosz-legenda hamis propagandájának: Ne repüljünk túl közel a Naphoz! Ne becsüljük túl magunkat! Ne akarjunk többet, mint amit elvárnak tőlünk! Annyira belénk nevelték ezeket a szabályokat, hogy teljesen megfeledkeztünk arról, alacsonyan repülni legalább olyan veszélyes. Megtanultuk elítélni mások nagyravágyását, miközben beletörődünk saját megalkuvásainkba.
Ikarosz tévedése a mi tévedésünk. Ideje helyrehoznunk! A könyv rendkívül sok erőt és inspirációt ad, hogy felismerjük a forradalmi változást. Legyen elég bátorságunk, hogy a kapcsolatokra épülő új világban mielőbb megtaláljuk az utat a valódi sikerhez: önmagunkhoz és az alkotás öröméhez, hiszen mindannyian művészek vagyunk.
|
Tartalom: |
Bevezetés
0. Művészet, komfortzóna és életünk legnagyobb lehetősége
1. Az emberi kapcsolatokra épülő társadalom megköveteli, hogy alkossunk Az ipari társadalom nem sok hasznát vette a művészetnek, hiszen korlátozta a jól szervezett üzemi termelés hatékonyságát. Ez a kor azonban letűnőben van, nekünk pedig meg kell szabadulnunk az összes kacattól, amelyet majd maga mögött hagy, hogy helyette valami igazán értékeset hozhassunk létre.
2. Mítosz, propaganda és a kamiwaza
3. Határozottság és a művészet - Amit érdemes csinálni
4. Szégyen, sebezhetőség és kiszolgáltatottság
5. Ahhoz, hogy alkossunk, művészként kell gondolkodnunk - Ahhoz, hogy kapcsolódhassunk, emberként
I. Függelék: Tizennégy valódi művész igaz története
II. Függelék: V mint visszajelzés
Köszönetnyilvánítás
|
A szerzőről: |
Seth Godin tíz nemzetközi sikerkönyv, köztük a The New York Times bestsellere, a The Dip szerzője. Könyveit több mint huszonöt nyelvre fordították le eddig, és olyan sikeres műveket jegyez, mint a Permission Marketing, a Purple Cow (Mi a bőgés?) és a Meatball Sundae (Hab a tortillán). Seth Godin az egyik alapítója és vezérigazgatója a Squidoo.com-nak (egy hatalmas és intenzíven növekvő törzsnek), és ő a világ egyik legnépszerűbb üzleti bloggere is. |